Профілактика мобільного шахрайства

Популярність мобільних послуг «Київстар» іноді призводить до того, що зловмисники намагаються одержати їх безкоштовно, за рахунок інших абонентів. «Київстар» прагне захистити своїх клієнтів від недобросовісних користувачів мобільних послуг, тому активно протидіє «мобільному шахрайству».

Ми закликаємо кожного нашого абонента уважно ставитися до підозрілих пропозицій і, при необхідності, уточнювати всю інформацію, зателефонувавши до цілодобової інформаційно-сервісної служби зі свого мобільного телефону за номером 0 800 300 466 (дзвінки з номерів мереж фіксованого та мобільного зв’язку України не тарифікуються). Інформацію про всі акції, що проводяться компанією, Ви можете знайти на сторінках цього сайту.

Види мобільного шахрайства

Будь ласка ознайомтеся з найпоширенішими видами мобільного шахрайства щоб не потрапити на гачок мобільних шахраїв.

Перемога в неіснуючій акції

На телефон абонента надходить, начебто з номеру оператора, коротке повідомлення з інформацією, що він виграв цінний приз і для його отримання потрібно переказати незначні кошти на номер або ж зателефонувати за ним.

Рекомендації: Не поспішайте переводити гроші або відправляти персональні дані третім особам! Якщо Ви отримали таке SMS або дзвінок з інформацією про виграш, не полінуйтеся перевірити достовірність даної новини. Зверніться безпосередньо до сервісної служби оператора за номером 0 800 300 466 та уточніть всі деталі.

Також звертаємо Вашу увагу на те, що будь-яка рекламна акція компанії «Київстар» завжди широкомасштабна і відповідає корпоративним стандартам. Тому будьте особливо уважними, якщо в приватному порядку, чи за допомогою сумнівного оголошення, Вам пропонують здійснити які-небудь дії з Вашим мобільним телефоном, особливо якщо це стосується коштів на Вашому мобільному рахунку.

«Київстар» — велика компанія, тому ми завжди діємо чесно, відкрито та масштабно.

Використання «простих» паролів

Загально відомо, що Пароль (фр. parole — слово) — це секретне слово або набір символів що призначені для підтвердження особи чи її повноважень. Зловмисники, які заволоділи паролем отримують всі права користувача.

Як це зловмисники роблять?

  • Прямий перебір. Перебір можливих допустимих символів в паролі. Наприклад, паролі типу «12345», «qwerty» дуже легко підібрати по першим клавішам на клавіатурі.
  • Підбір по словнику. Метод основано на припущені, що в паролі використовуються існуючі слова якогось словника або їх комбінація з можливим додаванням або заміною символів. Наприклад, паролі «password», «default», «guest», «ivan1234», «p@ssw0rd», здвоєні слова «stopstop», «passpass»
  • Метод социальної інженерії. Метод засновано на припущені, що користувач в якості пароля використав особисті данні, такі як його імя, призвіще, дата народження, тощо. Наприклад. «ivpetrov123», «1/1/1970», номер телефона, , номер ИНН, місто

Незважаючи на важливість використання достатньо складного паролю, близько 40 % користувачів Інтеренту вибирають паролі, які легко відгадуються автоматично.

Рекомендації: Виходячи з підходів до дій зловмисників, рекомендуємо дотримуватись наступних правил та критеріїв щодо стійкості паролей:

  • Пароль не повинен бути занадто коротким, так як це спрощує його підбір. Найбільш вживані рекомендації щодо довжини — не менше 8 символів.
  • Пароль не повинен складатисть з одних цифр.
  • Пароль не повинен бути словарним словом або їх сполученнями
  • Пароль не повинен складатись з загальнодоступної інформації щод користувача

Бажано, щоб в паролі були використані букви (з різними регістрами), цифри та спеціальні символи (#, $, * і т. д.)

Не використовуйте один пароль більш ніж в одному екаунті

Не розголошуйте логіни та паролі третім особам

Використовуйте антивірусні програми

Регулярно змінюйте паролі в Ваших екаунтів

Розсилка SMS на номери абонентів «Київстар»

Почастішали випадки масової розсилки SMS абонентам. Дані SMS повідомлення можуть вводити в оману і спонукати встановити шкідливе програмне забезпечення для мобільних телефонів, що в результаті спричиняє з’єднання з короткими номерами і несанкціоноване зняття коштів з рахунків абонентів.

Рекомендації: Не поспішайте переходити за посиланням. Спочатку рекомендуємо звернутися до оператора та перевірити послуги, які надаються за короткими номерами (на сайті або за номером 0 800 300 466). «Київстар» перевірить надану інформацію та вживе необхідних заходів. Контент-провайдера, що здійснив несанкціоновану розсилку, буде покарано.

Викрадення SIM-картки

У Вас вкрали мобільний телефон з SIM-картою (або Ви загубили мобільний телефон з SIM-картою). Зловмисники, використовуючи Вашу SIM-карту, можуть здійснювати дзвінки, користуватися банківськими послугами, або використовувати переадресацію на міжнародні номери з високою вартістю зв’язку. У результаті цього на Вашому балансі утворюється величезна заборгованість, особливо якщо Ви втратили телефон за кордоном.

Рекомендації: Одразу після виявлення втрати телефону знайдіть спосіб подзвонити до сервісної служби оператора за номером 0 800 300 466 і заблокуйте сім-карту.

Мобільні віруси

Абонент на свій номер телефону, або скориставшись мобільним інтернетом в соціальній мережі, отримує повідомлення від знайомого (чи з будь-якого іншого телефону) повідомлення такого характеру: «Привіт, як справи! У мене програма ХХХ не працює. Скачай і перевір що з нею http:// ... », або «Тут відео з тобою. Сайт http:// ... ». Якщо цікавість візьме верх і Ви перейдете за посиланням, є ризик отримати на свій телефон/смартфон вірус. Наслідки цього можуть бути різні: від пошкодження антивірусної програми і розсилки спаму від Вашого імені, до отримання зловмисниками доступу до Вашої конфіденційної інформації, значного збільшення обсягу інтернет-трафіку і погіршення якості підключення до інтернету, та можливого збільшення витрат за користування послугами.

Рекомендації: Будьте обережні при завантаженні неперевірених або сумнівних додатків, програм, переході за посиланнями на невідомі ресурси. Також не відкривайте і не запускайте вкладені файли невідомого походження. Перевіряйте інформацію, скориставшись порадами та рекомендаціями користувачів в інтернеті, або зайшовши на офіційний сайт компанії. Коректно завершуйте роботу додатків і програм, а також інтернет-браузера після закінчення роботи в мережі та не переходьте за підозрілими посиланнями. Будьте уважні та перевіряйте правильність написання адреси посилання, щоб унеможливити перехід на сайти створені зловмисниками та по написанню схожі на загально відомі ресурси. У випадку, якщо завантажений додаток, пропонує прийняти участь у проведенні акції, розпродажу, опитувані де необхідно відправити SMS повідомлення або повідомити іншу інформацію (PIN код, пароль, код поповнення), радимо звернутись на офіційний сайт компанії.

Вимагання грошей

Механіка обману полягає у тому, що зловмисники телефонують (найчастіше серед ночі) і повідомляють, що близька абоненту людина потрапила у халепу і для її визволення потрібна значна сума коштів. Гроші потрібно переказати на номер, або передати особисто у найкоротший термін. Довірливі люди, наприклад, батьки «постраждалого», під впливом емоцій переказують шахраям на рахунок або віддають значні кошти, навіть не намагаючись перевірити отриману інформацію. Рекомендації: Одне з найголовніших правил — завжди намагатися зберігати спокій. Спочатку потрібно уточнити у своїх друзів, близьких, чи дійсно вони потрапили в біду і потребують Вашої допомоги. Потрібно бути уважними при отриманні подібних повідомлень.

Як захистити себе від мобільного шахрайства у системі "Мій Київстар"

Компанія Київстар піклується про збереження Ваших персональних даних. Для забезпечення повної безпеки при роботі з системою самообслуговування «Мій Київстар» використовуються новітні технології та методи.

  • Вхід в систему здійснюється тільки по персональному логіну та паролю.
  • Протокол HTTPS підтримує шифрування при передачі даних. Проектування і установка програмного і технічного комплексів здійснені на базі професійного та високоякісного устаткування вітчизняних та зарубіжних виробників.
  • Передбачена функція захисту від несанкціонованого доступу. Якщо після входу в систему протягом 10 хвилин Ви не виконуєте ніяких дій, поточний сеанс буде завершений з метою захисту Вашої персональної інформації. Щоб продовжити роботу необхідно увійти в систему ще раз. Переміщення по сторінці за допомогою функції прокрутки вважається бездіяльністю.


Для повної впевненості в збереженні Вашої інформації рекомендуємо дотримуватися наступних запобіжних заходів:

  • Не передавайте Ваш логін та пароль для входу в систему третім особам.
  • Якщо Ви підозрюєте, що Ваші персональні логін і пароль стали доступними третім особам, скористайтесь функціональністю системи і змініть пароль доступу до системи. У будь-який час Ви можете змінити пароль доступу в систему самостійно.
  • При реєстрації в системі «Мій Київстар» приходить SMS з початковим паролем доступу в систему. Будь ласка, нікомуне пересилайте цю інформацію, тому що всі персональні дані та повна інформація по Вашому абонентському номеру стануть доступними третім особам.
  • Не зберігайте пароль доступу в систему в браузері, яким Ви користуєтесь для доступу в Інтернет. Крім цього, не користуйтеся функцією Автозаповнення в браузері.
  • Користуйтеся кнопкою/посиланням «Вихід» в системі, якщо Ви вирішили закінчити роботу в системі. Не закривайте браузер, не виконавши перед цим Вихід із системи. Це дозволить убезпечити Ваші дані.
  • Встановіть на Ваш комп’ютер сучасне антивірусне програмне забезпечення і персональний фаєрвол (брандмауер), а також своєчасно оновлюйте антивірусні бази даних та сертифікати безпеки. Це дозволить запобігти несанкціонованому доступу до Вашого комп’ютера.
  • Перевіряйте дату і час останнього входу в систему «Мій Київстар». Якщо Ви помітили що під Вашим профілем входив в систему хтось інший — змініть пароль доступу до системи самостійно якомога швидше.
Шахрайство з картками поповнення

«Київстар» прагне захистити своїх клієнтів від недобросовісних користувачів мобільних послуг, тому активно протидіє «мобільному шахрайству».

Шановні абоненти, просимо всіх бути уважними при купівлі карток поповнення рахунку Київстар (далі — Картка). «Київстар» рекомендує: аби захистити себе від можливих незаконних дій, дотримуйтесь таких нескладних правил:

  1. Купуючи Картку, варто надавати перевагу спеціалізованим магазинам, що реалізують картки поповнення рахунку як компанії «Київстар», так і інших операторів;
  2. При купівлі Картки в будь-яких інших місцях намагайтесь поповнювати рахунок та перевіряти його стан у присутності продавця одразу після здійснення покупки;
  3. При купівлі Карти отримайте касовий чек, що є документом, який підтверджує факт покупки Карти саме в цьому пункті продажу. Чек необхідно зберігати до моменту підтвердження оператором факту поповнення рахунку;
  4. У разі виникнення технічних проблем із поповненням рахунку придбаною Карткою (випадково стерті цифри коду поповнення, механічні пошкодження Картки тощо) зверніться до оператора, зателефонувавши за номером 0 800 300 466 та дізнайтеся, яким чином можна відновити код поповнення рахунку;
  5. У разі виникнення будь-яких інших проблем із поповненням рахунку придбаною Карткою (Картка була використана раніше, картку поповненням рахунку підроблено), будь-ласка звертайтесь безпосередньо до пункту продажу, в якому Ви придбали таку Картку. У разі виникнення подібних проблем із поповненням Вашого рахунку Ви маєте право звернутися з відповідною скаргою безпосередньо до органів у сфері захисту прав споживачів та правоохоронних органів;
  6. Рекомендуємо ретельно ознайомитися з правилами поповнення рахунку, наведеними на зворотньому боці кожної Картки. Пам’ятайте, що код поповнення нанесений на Картці є конфіденційною інформацію та не повинен повідомлятись жодній сторонній особі, навіть якщо така особа заявляє, що діє від імені компанії «Київстар».

Нагадуємо, що компанія «Київстар» ніколи не проводила і не проводитиме жодних акцій, що передбачають повідомлення оператору чи будь-якій іншій особі коду поповнення рахунку або переказ коштів на рахунок оператора чи будь-якої іншої особи.

Пам’ятайте: лише Ваше відповідальне ставлення до поповнення Вашого рахунку може стати надійною запорукою захисту Вашого мобільного рахунку від зловмисників.

Враховуючи, що відповідно до ст. ст. 69,70 Закону України «Про телекомунікації», номерний ресурс видається оператору з метою законного вторинного перерозподілу, тобто, виділення абонентам, абонент має право використовувати телефонний номер тільки з метою отримання телекомунікаційних послуг. Продавати, передавати або якимось іншим чином відчужувати на комерційній основі свій телефонний номер абонент права не має.

Будь-який розподіл телефонних номерів без наявності відповідних дозвільних документів є порушенням законодавства, а саме: Закону України «Про телекомунікації» та «Правил надання і отримання телекомунікаційних послуг», які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України № 720 від 09.08.2005 року, що полягає у використанні SIM-карт, як складової частини кінцевого телекомунікаційного обладнання, на комерційній основі. Такі дії споживачів телекомунікаційних послуг мають також ознаки діяльності, що здійснюється без відповідних дозволів/ліцензій, та спричиняє значну матеріальну шкоду оператору телекомунікацій.

Що робити, якщо Ви потрапили на гачок «мобільних шахраїв»

  1. Якомога швидше повідомити про те, що сталося, в правоохоронні органи за тел. 102 та в «Київстар» за номером 0 800 300 466.

Якщо після своєчасного звернення на рахунку зловмисника буде знайдено кошти потерпілого, то його рахунок буде заблоковано, а гроші повернені на рахунок постраждалого. У разі відсутності коштів на рахунку, їхнє повернення потребує відповідного рішення суду.

Як не потрапити на гачок «Мобільних шахраїв»:

  1. Не надто довіряйте інформації, яку Ви отримуєте від незнайомців через мобільний телефон, перевіряйте її
  2. Не повідомляйте коди поповнення рахунків незнайомим особам
  3. Не передавайте третім особам логін та пароль доступу в систему «Мій Київстар»
  4. Перевіряйте послуги, які надаються за короткими номерами, у телеком-оператора (на сайті або за номером 0 800 300 466)
  5. Задля власної безпеки та запобігання використання Вашої особистої інформації шахраями встановлюйте PIN-код на SIM-карту та пароль блокування телефону.

Будьте пильними та не вагайтеся звертатися за консультацією чи порадою до «Київстар»

Заміна SIM-карти
самостійно

Детальніше

Додатковий
номер

Детальніше
Укажіть номер договору — 7 або 10 цифр